ירדן נגד סמוטריץ': "הסתה פזיזה והפרה של הסכם השלום"

ישראל רובין No Comments on ירדן נגד סמוטריץ': "הסתה פזיזה והפרה של הסכם השלום"

לאחר שנאם ומאחוריו מפת ישראל הכוללת שטחים מירדן: משרד החוץ הירדני בגינוי חריף נגד השר סמוטריץ'. "מעשה הסתה פזיז, הפרה של הנורמות הבינלאומיות והסכם השלום הירדני-ישראל"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד החוץ הירדני גינה היום (שני) את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שנשא אמש נאום בפריז כשמאחוריו מפת ארץ ישראל הכוללת שטחים ירדניים ושטחי יהודה ושומרון. סמוטריץ' בנאומו: "אין דבר כזה עם פלסטיני. ממציאים עם פיקטיבי. פועלים לזכויות פיקטיביות. כדי להילחם בתנועה הציונית. זאת האמת".

"משרד החוץ מגנה בחריפות ומוקיע את שר האוצר הישראלי שהשתתף באירוע שנערך בפריז ונאם כשמאחוריו מפת ישראל הכוללת את הגבולות של הממלכה ההאשמית של ירדן והשטחים הפלסטיניים הכבושים, במה שמייצג מעשה הסתה פזיז, הפרה של הנורמות הבינלאומיות והסכם השלום הירדני-ישראל", מסרו בירדן.

הדובר הרשמי של המשרד, סינאן מג'אלי אמר כי המשרד מגנה גם את "הצהרות ההסתה הגזעניות והקיצוניות של השר הישראלי הקיצוני נגד העם הפלסטיני, זכותו להתקיים וזכויותיו ההיסטוריות במדינתו העצמאית הריבונות על אדמת המדינה הפלסטינית", והזהיר מפני ההשלכה של "פעולות גזעניות קיצוניות אלו".

המשרד קרא לקהילה הבינלאומית לגנות את "הפעולות וההתבטאויות הקיצוניות המתלהמות של השר הישראלי המייצגות אף הן פגיעה בערכים ובעקרונות אנושיים".

אל מג'אלי אמר כי המשרד מדגיש את הצורך של ממשלת ישראל לנקוט עמדה גלויה וברורה נגד "התנהגויות קיצוניות אלו והצהרות המלהטות ומעוררות שנאה".

המשרד אישר כי "ינקוט בכל האמצעים הפוליטיים והמשפטיים הנדרשים כדי לטפל בפעולות והצהרות קיצוניות שכאלה ובמה שהם מייצגות – הסלמה מסוכנת המאיימת על הביטחון והיציבות ודוחפות להסלמה".

עוד אמרו במשרד החוץ הירדני כי "מעשיו והצהרותיו של השר הקיצוני אינם מערערים את ירדן ואינם פוגעים בזכויות העם הפלסטיני האחים, אלא מראים לעולם את היקף העוול ההיסטורי אליו חשוף העם הפלסטיני ואת הסכנה של האידיאולוגיה הגזענית הקיצונית שהשר הישראלי נושא".

במשרד החוץ הישראלי הגיבו: "ישראל מחויבת להסכם השלום עם ירדן מ-1994. לא חל כל שינוי בעמדת מדינת ישראל אשר מכירה בשלמותה הטריטוריאלית של הממלכה ההאשמית".



0 תגובות